Opis projektu

Zadaniem tego projektu było zaprojektowanie strony internetowej dla firmy oferującej catering dietetyczny. Nazwa „Pyszny Sezon” odnosi się do sezonowych, świeżych produktów, z których przygotowywane są dania. Firma reprezentuje przytulną, domową atmosferę, w stylu rustykalnym i stawiającą na zdrowy styl życia.

Cel projektu

  • Styl rustykalny
  • Zdrowy tryb życia
  • Jasny przekaz

Sezonowe warzywa i owoce kojarzą się z rolnictwem, wsią i przyrodą. Za tym wszystkim przemawia styl rustykalny. Firma chce być postrzegana jako promująca zdrowy styl życia. Promując sezonowe warzywa i owoce. Projekt powinien bezpośrednio kojarzyć się z domowym jedzeniem, sezonowymi warzywami, owocami i rustykalnym stylem. Klient, który odwiedza witrynę, ma się z tym wszystkim zapoznać.

Szczegóły projektu

Użyte narzędzia: Adobe XD, Photoshop, Ilustrator

Strona klienta: pysznysezon.pl

Tagi: UX, UI, Catering, Diety

CASE STUDY / UI/UX / 2021

Responsywny projekt
strony internetowej
i logo dla firmy cateringu
dietetycznego.

Opis.

Zadaniem tego projektu było zaprojektowanie strony internetowej dla firmy oferującej catering dietetyczny. Nazwa „Pyszny Sezon” odnosi się do sezonowych, świeżych produktów, z których przygotowywane są dania. Firma reprezentuje przytulną, domową atmosferę, w stylu rustykalnym i stawiającą na zdrowy styl życia.

Cel projektu.

Styl rustykalny

Sezonowe warzywa i owoce kojarzą się z rolnictwem, wsią i przyrodą. Za tym wszystkim przemawia styl rustykalny.

Zdrowy tryb życia

Firma chce być postrzegana jako promująca zdrowy styl życia. Promując sezonowe warzywa i owoce.

Jasny przekaz

Projekt powinien bezpośrednio kojarzyć się z domowym jedzeniem, sezonowymi warzywami, owocami i rustykalnym stylem. Klient, który odwiedza witrynę, ma się z tym wszystkim zapoznać.

Burza mózgów.

Pierwszym etapem jest burza mózgów, która w tym przypadku pomogła znaleźć najlepsze skojarzenia z pysznym sezonem.

Badania.

W celu potwierdzenia postawionych hipotez przeanalizowano obecny rynek.

Warzywa i owoce często idą w parze z domową atmosferą. Różnorodność oferowanych przez nie kolorów sprawia, że ​​styl elementów wybierany na stronach o tej tematyce jest raczej jednokolorowy.

Mimo rustykalnego przekazu wizualnego strona musi być przejrzysta i oczywista dla nowego użytkownika. Ma zachęcać do korzystania z oferty poprzez zdjęcia, a jednocześnie nie sprawiać wrażenia przesyconej, by nie przytłoczyć użytkownika.

Zróżnicowane owoce i warzywa sa ikonami sezonowości w różnych miejscach na całym świecie. W Europie szparagi to jedne z najsmaczniejszych i zdrowszych warzyw sezonowych.

Pismo odręczne jest bardzo powszechne na stronach internetowych zajmujących się jedzeniem. Wynika to z deklaracji własnych zbiorów, produktów, dbałości o rodzinę i delikatnej frywolności.

lo-fi makiety.

Makiety pozwalają sprawdzić płynność wizualną serwisu oraz przetestować najlepsze rozwiązania i rozmieszczenie elementów. Pozwalają również uniknąć problemów z wyświetlaniem na telefonie lub tablecie.

Styl graficzny.

W tym miejscu przedstawione zostaną założenia stylu graficznego. Pozwoli to przedstawić drogę procesów projektowych oraz wyjaśnić zastosowane rozwiązania.

Kolory.

Użyte kolory zostały przetestowane pod kątem wystarczającego kontrastu, aby były widoczne na wszystkich wyświetlaczach. „WCAG 2.0 level AA wymaga współczynnika kontrastu co najmniej 4,5:1 dla normalnego tekstu i 3:1 dla dużego tekstu”

Typografia.

Krój pisma jest bardzo ważny w postrzeganiu wizerunku marki. Oprócz elementu wizualnego musi być również czytelny oraz widoczny z dowolnej odległości.

Niconne

REGULAR

Pismo odręczne, jako nagłówki, może być świetne do reprezentowania marek, które mają związek z naturą i samorealizacją. Pismo odręczne jest również używane na tablicach, pudełkach i stojakach, które widzimy na wielu stoiskach, gdzie kupujemy świeże sezonowe warzywa i owoce od rolników.

Roboto Slab

LIGHT MEDIUM BOLD

Czcionki szeryfowe świetnie nadają się do większych bloków tekstu, dodają delikatnego elementu dekoracyjności, ale są też bardzo czytelne. Czcionka szeryfowa często znajduje się w książkach.

Odstępy.

Aby każda część strony była spójna z drugą, stosuje się identyczne przerwy. Zwykle jest to wielokrotność 8px.

Przyciski.

Formularze.

Listy rozwijane.

Dialogi.

Logo.

Logo poprzez oryginalny design oraz dobór odpowiedniej kolorystyki ma wzbudzić pożądane emocje.

Widoki UI.

Gotowe widoki serwisu powstały dzięki szczegółowej analizie przeprowadzonej powyżej.