Rozpoczynając swój biznes zapewne wiesz, że logo jest jednym z ważniejszych elementów jego wizerunku zarówno teraz, jak i w przyszłości. Jedno jest pewne – przygotowanie profesjonalnego logo to ciężka praca, a błąd może kosztować Cię uchybienia w postrzeganiu Twojej firmy już na starcie. Z pewnością przyda Ci się wiedza na temat tego, na co nie ma miejsca w dobrym projekcie logo. Korzystając ze swojej wiedzy i doświadczenia śpieszymy z pomocą.

Poznaj projekty logo, których powinieneś unikać:

1. Logo przemijające z trendem: Wyróżnij się albo zgiń powiadają specjaliści od marketingu. Oczywiście to prawda. Dobry projekt logo wyróżnia zawsze odmienność. Niestety, wielu przedsiębiorców zamiast oprzeć się na wiedzy grafika ślepo podąża za trendami narzucając swoje wizje, które owszem – są modne – ale przy okazji również przeciętne.
Rada: Projekt logo to wizytówka na lata. Postaw na ponadczasowość i uniwersalność. Pamiętaj, że moda przemija.

2. Logo ładne, ale niepraktyczne: Każdy chce, aby jego logo za wszelką cenę było ładne, to częsty błąd. Nie ma projektów idealnych. Ładne to pojęcie względne, funkcjonalne już niekoniecznie 🙂 Aby logo było praktyczne jego projekt już u podstaw musi opierać się na badaniach grupy docelowej i solidnej strategii marki. To ważne, ponieważ celem logo jest spajanie całego wizerunek firmy – Twojej firmy. Pięknie loga bronią się podczas wizualizacji przy praktycznym wykorzystaniu tracą jednak na wartości. W użytkowaniu logo z pewnością pomoże Ci księga znaków, którą otrzymasz od profesjonalnych wykonawców.
Rada: Funkcjonalny projekt logo to znaczy więcej niż ładny.

3. Logo tanie – logo skopiowane: Tworzenie logo to nie lada wyzwanie. Potrzeba do tego wiedzy i doświadczenia. Często młodzi przedsiębiorcy licząc z przerażeniem koszty, chwytają się tanich wykonawców. Zazwyczaj, nie jest to dobry pomysł. W tej kwestii najczęściej tanio nie znaczy dobrze, a co gorsza wielokrotnie oznacza zwyczajnie plagiat.
Rada: Projekt logo w profesjonalnej wersji kosztuje. Musisz to przełknąć.

4. Logo bez przekazu Logo to nie tylko kształt. Na jego odbiór składa się wiele elementów takich jak kolory, kształty, struktura czy kontekst wizualny. Tworząc projekt logo należy skupić się na komunikacie, jaki ma przekazywać. Nadrzędne jest, aby budziło pozytywne skojarzenia w Twojej grupie docelowej.
Rada: Projekt logo musi wywoływać pozytywne skojarzenia zwłaszcza u Twoich przyszłych klientów.

5. Logo “wiele twarzy”: Przypominasz sobie ogłoszenia początkujących grafików lub amatorów, którzy projektują logo z gotowych szablonów? O tak, o takich tu mowa. Gotowe rozwiązania w temacie loga nigdy nie są dobrym pomysłem. Twoje logo musi być wyjątkowe. Chyba, że chcesz się z nim spotkać w łudząco podobnej formie przechodząc obok kosmetyczki, a co gorsza…konkurencji!
Rada: Projekt logo musi być indywidualny.

6. Logo przerysowane: Jedną z cech dobrego logo jest jego prostota. Dzięki temu łatwiej je zapamiętać. Im mniej skomplikowanych detali tym lepiej. Zbyt wiele elementów wprowadza chaos i ogranicza percepcję. W Twoim projekcie logo powinny znaleźć się: maksymalnie dwa fonty, proste kształty i kilka kolorów.
Rada: W projekcie logo mniej znaczy więcej. Im prostsze logo tym łatwiejsze do zapamiętania.

7. Logo nieoczywiste: Nieoczywistość logo kusi przedsiębiorców. Wydaje im się, że wzbudza to zainteresowanie. Dla przykładu rzućmy tutaj np. nawiązanie do prywatnych akcentów. W praktyce to nie lada wyzwanie połączyć niecodzienny przekaz z uniwersalnością, więc w efekcie często logo staje się trudne w użytku.
Rada: Projekt logo z nawiązaniem? Tak, ale po wcześniej analizie za i przeciw.

8. Logo kosmiczne: Litery, kształt – logo jak się patrzy tylko… logo czego? Jaka to w ogóle branża? Pamiętaj, że celem logo jest ułatwienie odbiorcy zapamiętania firmy. Jeśli ma być praktyczne nie może istnieć w oderwaniu od rzeczywistości.
Rada: Zadaj sobie pytanie: Czy mój projekt logo odzwierciedla nazwę firmy i jej usługi? Jeśli tak, gratulacje 🙂

9. Logo krzyczące: Kolejna zasada łączy się z poprzednią, jednak ta skupia się na barwach. Kiedy masz już dobrą nazwę i kształt logo, pora na jego kolor! Krzykliwy nie oznacza dobry ani przyciągający wzrok. Kolorystyka musi pasować do branży i wzbudzać zaufanie. Przemyśl dobór kolorów zgodnie z ich znaczeniem.
Rada: W projekcie logo kolory muszą się komponować. W tej kwestii również im mniej kolorów tym logo łatwiejsze do zapamiętania.

10. Logo spontaniczne: Tworzone zazwyczaj na ostatnią chwilę, bez większego zastanowienia. Podparte wyłącznie intuicją twórcy.
Rada: Nie idź tym tropem! Pośpiech w tworzeniu logo nie wyjdzie na dobre ani Tobie, ani wizerunkowi Twojej firmy.

 

Jak widać tworzenie projektu logo to sztuka. Jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy, warto skorzystać z pomocy specjalistów – doświadczonych projektantów, którzy swoje działania opierają na wiedzy i badaniach. Unikniemy nieprzyjemnych niespodzianek, dodatkowych kosztów, a nasze logo i firma odniosą sukces wizerunkowy. Potrzebujesz pomocy?

Zapraszamy do kontaktu i skorzystania z naszych usług projektowych.