Pierwsza strona internetowa firmy. Co musisz wiedzieć przy zamawianiu? - Agencja brandingowa Designar Wrocław

Wrzesień 23, 2019

Pierwsza strona internetowa firmy. Co musisz wiedzieć przy zamawianiu?

Założenie strony internetowej – na pozór brzmi banalnie, przecież prawie
każda firma ma stronę internetową! Schody zaczynają się, kiedy przychodzi Ci zmierzyć się z tym wyzwaniem osobiście. Domena, hosting, HTML, WordPress, jeśli same te nazwy przyprawiają Cię o zawrót głowy warto, abyś na spokojnie przyswoił sobie podstawy. Z własnego doświadczenia wiemy, że jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebował zlecić stworzenie swojej strony www, wiedza na ten temat z pewnością Ci się przyda. W tym artykule dzielimy się z Tobą swoją ekspercką wiedzą w zakresie:

● pojęć – domena i hosting,
● najpopularniejszego systemu tworzenia stron www CMS,
● klasycznych stron internetowych.

Gotowi na konkretną i sprawdzoną dawkę wiedzy? Zaczynamy 🙂

Domena, hosting – oswajamy podstawy

Najprościej rzecz ujmując domena t o nazwa Twojej strony internetowej, którą musisz wykupić, aby móc jej używać i połączyć ją z hostingiem. Co oznacza magiczne słowo hosting ? To nic innego jak miejsce na serwerze dostawcy – coś w rodzaju pamięci – którą musisz wykupić, aby móc zamieścić tam wszystkie pliki znajdujące się na stronie www. Spokojnie, zajmą się tym profesjonaliści, ważne abyś wiedział jak funkcjonują te mechanizmy.

Klasyczna strona www

Do najprostszych i zarazem najtańszych rozwiązań należą klasyczne strony zbudowane w oparciu o kod napisany w języku HTML i CSS. Korzystając z tego rozwiązania musisz jednak liczyć się z tym, że przy potrzebie edycji treści na stronie będziesz zmuszony posiłkować się pomocą programisty lub kogoś, kto posiada chociaż wiedzę w zakresie HTML/CSS. Nie spodziewaj się jednak wygórowanych kwot za takie usługi. Bardziej uciążliwy może być jednak brak samodzielności. Dlaczego miałbyś wybrać akurat takie rozwiązanie? Jeśli cenisz sobie prostotę – klasyczne strony posiadają właśnie prostą budowę, łatwo stworzyć ich kopię zapasową, a także są odporniejsze na ataki hakerów.

PODZIAŁ:
➔ Single Page/One Page
➔ Klasyczny układ strona główna oraz podstrony

Zalety:
➢ prosta budowa,
➢ stosunkowo prosta edycja dla osób obeznanych w temacie,
➢ niskie koszty zlecenia zmian na stronie internetowej,
➢ odporność na ataki hakerów i upływ czasu,

Wady:
➢ edycja niemożliwa dla osób bez znajomości kodu,
➢ dodatkowe koszty za edycję strony.

Strony budowane na systemie CMS

Stanowią obecnie najpopularniejszą metodę tworzenia stron www, dlatego nie sposób nie poruszyć i rozwinąć związanych z nimi kwestii. Czym jest CMS? To system pozwalający na stworzenie strony internetowej posiadającej swój panel administracyjny. Przy jego pomocy możemy łatwo zmieniać treści znajdujące się na wcześniej wykonanej stronie. Dzięki niemu będziesz mógł już po oddaniu strony samodzielnie i bez większej wiedzy aktualizować i dodawać nowe treści na swojej stronie www. Do wyboru mamy gotowe, bezpłatne systemy CMS oraz systemy autorskie, tworzone na zamówienie przez programistów. Oba rodzaje systemów posiadają zarówno wady jak i zalety. Czym się od siebie różnią? Oto podział,
przykłady oraz cechy obu systemów CMS.

PODZIAŁ:

Darmowy system CMS np.Wordpress, Joomla!, Drupal

Zalety:
➢ samodzielna obsługa i aktualizacja treści,
➢ gotowy, prosty panel administracyjny
➢ duża liczba bezpłatnych i nowych dodatków

Wady:
➢ ograniczenia w dopasowaniu designu do potrzeb,
➢ stosunkowo wysokie koszty i skomplikowana procedura naprawy strony
po awarii,
➢ średnie koszty zmiany strony www,
➢ ryzyko błędów na stronie po aktualizacji systemu,
➢ mała odporność na upływ czasu,
➢ częste aktualizacje,
➢ zagrożenie bezpieczeństwa danych przy braku aktualizacji.

Autorski system CMS: tworzony indywidualnie

Zalety:
➢ samodzielna obsługa i aktualizacja treści,
➢ indywidualnie stworzony, prosty panel administracyjny
z nieograniczonymi możliwościami,
➢ panel zawierający wszystkie potrzebne Ci opcje, udokumentowany,
➢ dodatkowe wsparcie w ramach współpracy,
➢ możliwość wprowadzenia dodatkowych funkcjonalności,
➢ znaczniejsza odporność na upływ czasu,
➢ brak przymusowych aktualizacji systemu mających wpływ na wygląd i
bezpieczeństwo strony internetowej.

Wady:
➢ wysoki koszt stworzenia i ewentualnej rozbudowy,
➢ edycja przeznaczona wyłącznie dla profesjonalistów,
➢ brak darmowych rozszerzeń.

Podejmując decyzję o wyborze rodzaju strony zastanów się nad swoimi
potrzebami. W Designar w razie potrzeby z pewnością pomożemy Ci w podjęciu odpowiedniej decyzji, która ostatecznie najbardziej opłaci się Tobie i Twojej firmie.

Jeśli potrzebujesz fachowej porady również służymy pomocą! 🙂